سایبان حیاط خانه بدون پایه

سایبان حیاط خانه بدون پایه در چه فضاهایی طراحی می شوند؟

سایبان حیاط خانه بدون پایه در مکان هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستیم، می توانیم اجرا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.
سایبان حیاط استفاده های بیشماری دارد، از جمله سایبان های پارکینگ خودرو را می توان نام برد. سایبان بدون پایه را می توان در فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و... می توانیم اجرا کنیم. احداث سایبان خانه در فضاهای مسکونی همانطور که پیش تر نیز اشاره نموده ایم، استفاده های دیگری جز پارک خودرو نیز می تواند داشته باشد از جمله آلاچیق، که باعث افزایش میزان استفاده اهالی از فضای باز می شود. سایبان خانه بدون پایه در تمام فصول سال کاربردی می باشند از جمله فصل تابستان که به دلیل گرمای بیش از حد کشور ایران که، کشوری گرم و خشک می باشد.

طراحی سایبان حیاط خانه بدون پایه، چه زمانی انجام می شود؟

با توجه به نیز روزافزان افراد به فضای پارک خودرو، میزان تقاضای افراد برای احداث سایبان حیاط خانه نیز افزایش پیدا کرده است. سایبان بدون پایه در فضاهای ویلایی و آپارتمان قابلیت اجرا دارد. نکته قابل توجهی که در اینجا وجود دارد این است که در کاربری های مسکونی ممکن است با محدودیت فضا مواجه باشیم، در اینصورت می توانیم از سایبان بدون پایه استفاده نماییم.
 

طراحی سایبان حیاط خانه بدون پایه به چه صورت می باشد؟

پس از بررسی اقلیم منطقه ای که در آن پروژه قرار است اجرا شود، با توجه به خواسته کارفرما روند طراحی سایبان خانه بدون پایه شروع می شود. طراحی با اتودهای دستی آغاز شده و بعد از تایید طرح کلی از سوی کارفرما متخصصین این امر طراحی سایبان حیاط را آغاز می کنند. طراحی در نرم افزارهای تخصصی این رشته انجام می شود، در این نرم افزارها ما قابلیت این را خواهیم داشت که از طرحمان خروجی سه بعدی بگیریم. با گرفتن خروجی سه بعدی کارفرما می تواند سایبان حیاط خانه را قبل از اجرا مشاهده کند.
بعد از طراحی سایبان حیاط در نرم افزار، مقاومت سایبان را دربرابر نیروهایی که به آن وارد می شود بررسی شده و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد مراحل اجرای آن شروع می شود.با ساخت سایبان حیاط خانه بدون پایه، کمبود فضای پارک را برطرف می کنیم، حتی در مکان هایی که با محدودیت متراژ روبه رو هستیم. طراحی سایبان حیاط خانه بدون پایه و با پایه قابل اجرا است. سایبان با پایه در فضاهایی که فضای کافی داشته باشیم قابل اجرا است، این نوع سایبان حیاط می تواند بصورت کنسول هم طراحی شود که در این حالت تردد افراد نیز تسهیل خواهد شد و فضای کمتری را اشغال می کند. در سایبان حیاط خانه بدون پایه، پایه های سایبان را بر روی دیوار اجرا می کنند. اجرای این نوع سایبان حیاط بر روی دیوار دلیل بر مقاومت کم آن نیست، بلکه تنها برای صرفه جویی در فضای اشغالی سایبان حیاط به این نحو اجرا می شود.
فضای کم محوطه ما دلیل بر عدم توانایی اجرای سایبان خانه نخواهد شد.

سایبان  به طور کلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 
  • • مقاومت در برابر عوامل جوی
  • • مقاومت در برابر تابش مستقیم آفتاب در طولانی مدت
  • • مقاومت در برابر زلزله
  • • ایجاد سایه خنک
  • • اقتصادی بودن

در ساخت سایبان خانه بدون پایه از چه نوع متریال هایی استفاده می شود؟

قبل از صحبت درباره متریال باید به اجزای هر سایبان حیاط اشاره نمود. سایبان از دو جزء سازه یا اسکلت و پوشش آن تشکیل شده است. بخش سازه آن بصورت صاف و قوس دار قابل اجرا می باشد. دلیل این تنوع، ایجاد هماهنگی با سایت می باشد. اجرای یک سایبان زیبا و هماهنگ نه تنها به زیبایی محوطه خدشه ای وارد نمی کند، بلکه باعث زیبایی بیشتر آن می شود.

بالاتر اشاره کردیم که سایبان از دو بخش (اسکلت و پوشش) تشکیل شده است. متریال های مورد استفاده در بخش سازه یا همان اسکلت سایبان دو نوع می باشد:

 
  • الف) پروفیل
  • ب) تیرورق
استفاده از هر دوی این متریال ها مناسب می باشد اما، پروفیل که به روش نورد سرد در کارخانه فرم می گیرد به ازلحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

در بخش دوم سایبان حیاط خانه، یعنی پوشش تنوع متریال داریم و می توانیم از انواع متریال مانند:

  1. ورق های گالوانیزه
  2. پلی کربنات
  3. ساندویچ پنل
  4. ورق های یو پی وی سی (UPVC) و...
 

با توجه به ویژگی های عمومی که هر سایبان باید داشته باشد و کمی قبل تر به آن اشاره کردیم، شرکت سایه سازان مدرن برای این بخش ورق های یو پی وی سی (UPVC) را پیشنهاد می دهد. از جمله ویژگی های ورق یو پی وی سی :

  • • انعطاف پذیری: این ویژگی باعث می شود تا بتوانیم سایبان خود را با فرم دلخواه طراحی کنیم.
  • • انتقال گرمای کم: مهم ترین دلیل ساخت سایبان حیاط خانه، ایجاد فضایی بدون آفتاب و خنک تر می باشد تا با قرار گرفتن خودرو در طولانی مدت شاهد مشکلاتی که قبلا بوجود می آمد نباشیم، بنابراین هرچه پوشش گرمای کمتری را به پایین انتقال می دهد ما سایه خنک تری خواهیم داشت.
  • • زیبایی: هنگام طراحی و دکور محوطه حیات به موارد زیادی توجه می شود ولی به ایجاد سایبان معمولا اشاره ای نمی شود، در صورتی که با ساخت یک سایبان هماهنگ با دکور محوطه، ما فضایی زیباتر خواهیم داشت. متریالی مانند یو پی وی سی (UPVC) که رنگ سفید زیبا و ثابتی دارد می توان در این بخش به راحتی این خواسته را پاسخگو بود.
  • • وزن سبک: در کشوری مانند ایران که زلزله خیز می باشد از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، سبک بودن می باشد. هرچه محصول نهایی ساخته شده سبک تر باشد و بارمرده کمتری به زمین منتقل کند در زمان زلزله کمتر آسیب خواهد دید. بنابراین این متریال به این مسئله نیز توجه داشته است.
  • • عایق صوتی بالا: استفاده از این ورق ها؛یو پی وی سی (UPVC)؛ تنها در پوشش سایبان حیاط خانه یا اداره استفاده نمی شود بلکه در سازه هایی مانند کانکس، آلاچیق و... نیز به کار برده می شود. البته پیش تر به این نکته اشاره نمودیم که از سایبان خانه بدون پایه به عنوان آلاچیق نیز می توان بهره برد بنابراین استفاده از متریالی که صدای کمتری را انتقال دهد در بخش هایی که انسان درون آن ساکن می شود، بسیار مهم خواهد بود.
  • • رنگ ثابت: در صورتی که سایبان آنطور که خواسته شده طراحی و اجرا شود ولی به دلیل کیفیت نامطلوب متریال ها در طول مدت کوتاهی زیبایی بصری خود را از دست بدهد، طرفداران سایبان ها کمتر خواهد شد. جدا از این مسئله با وجودی که سایبان خانه ارزان تر از سایبان مسقف برای پارک خودرو می باشند ولی این باعث نمی شود که هر چند وقت دوباره به فکر تعمیر و اصلاح متریال ها باشیم،علاوه بر این باید توجه داشت که سایبان حیاط به طور مستقیم در برابر نور خورشید و عوامل جوی قرار دارد بنابراین سایبان خانه باید ویژگی های خود را در طولانی مدت حفظ کند.
  • • عدم انتقال نور: انتقال نور باعث گرم شدن می شود، علاوه بر آن اشعه های مضر خورشید هم وجود دارند که یکی از دلایل ساخت سایبان حیاط محافظت از خودرو در برابر همین اشعه ها می باشد. و ...
 
شرکت سایه سازان مدرن با سابقه چندین ساله و با توجه به پروژه های بیشماری که در حیطه سایبان و انواع سازه های سبک داشته به همراه مهندسین خود آماده ارائه مشاوره به شما می باشند تا بهترین محصول را با توجه به خواسته شما در اختیارتان بگذارند.
بخش تولید محتوای شرکت سایه سازان مدرن
شماره تماس : 09123793120  
اشتراک گذاری:
    

نظرات (0)

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری.
0 حرف
پیوست ها (0 / 1)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
کد را وارد کنید. واضح نیست؟
سایه سازان مدرن
دفتر تهران :
09123793120 - 02166494571
سایه سازان مدرن
دفتر مرکزی : کرج ، گلدشت ، هفتم غربی
09120533881  -  02632731795
سایه سازان مدرن
دفتر مشهد :
09151566037 -  05138838123

© 2019 سایه سازان مدرن کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است. طراحی سایت توسط شرکت طراحی سایت جهان وب

برو بالا
No Internet Connection